قالب وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://zendegi4u.ParsiBlog.com
 
لینک دوستان

پرسش های شایع خانم‌ها درباره سزارین


شایع ترین مواردی که باعث می شود پزشکان از این روش استفاده کنند، چه مواردی است؟

ج: اگر بحث اصرارهای بیجای خانم باردار و خانواده اش را کنار بگذاریم، معمولا پزشکان به یکی از 4 دلیل زیر دست به سزارین می زنند:
1ـ عدم پیشرفت زایمان یا بحرانی شدن شرایط زایمان.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 12:16 صبح ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

چرا نیازهای همسران بیرون از خانه برطرف می‌شود؟

برخی از مردان نیاز دارند که مورد تایید همسرشان قرار بگیرند اما در صورتیکه از طرف همسرخود تحقیر شوند، این افراد بطور ناخودآگاه به جهتی می‌روند که نیازهای آنها برطرف شود.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 12:16 صبح ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

                                           

به گزارش تکناز ، غذاهای متفاوتی هستند که معده ما را پر می کنند اما گاهی مجبوریم تا از غذاهایی استفاده کنیم که برای مدت زیاد ما را سیر نگه دارند و در نتیجه ما کمتر احساس گرسنگی می کنیم و شاید این امر به لاغری شما کمک نیز بکند.

فرنی:

فرنی ها و حریره ها باعث می شوند تا کربوهیدراتی که درون آن ها است به آرامی رها شده و وارد خون شما می شوند و شما را سیر نگه می دارند. بهتر است تا از این ماده در صبحانه تغذیه کنید و این به شما کمک می کند تا از غذای ساعت 11 جلوگیری شود.
 

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 12:15 صبح ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

 10 دشمن عمده سلامت مردان

در این مقاله 10 دشمن عمده سلامت مردان از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا آمارگیری و مطرح شده و راه‌های پیشگیری از هرکدام از این خطرها نیز بیان شده است...

بسیاری از خطرهای بهداشتی که سلامت مردان را تهدید می‌کند، قابل پیشگیری است.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 12:15 صبح ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

علم مطالعه بر روی خواب علم جدیدی است و اکثر اطلاعات علمی که در این زمینه به دست آمده در طی 25 سال گذشته بوده است. در زیر 20 موضوع جالب را در این مورد می بینیم.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 12:15 صبح ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

شیر شکلات می‌تواند بهترین نوشیدنی پس از انجام تمرینات سخت ورزشی باشد.

به گزارش ایسنا، شیر شکلات بهترین انتخاب برای زمانی است که شما تمرین‌های سخت ورزشی را انجام داده‌‌اید. شیر شکلات پس از تمرین مفید است زیرا حاوی پروتئین است. هر فنجان از این نوشیدنی بین هشت تا 11 گرم پروتئین دارد.

همچنین، یک مطالعه که در مجله Clinical Nutrition انجام شده نشان داده است زمانی که بلافاصله پس از تمرین این نوشیدنی مصرف می شود، برای بدن مفید است.


[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 12:14 صبح ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

چرا مردها نباید گریه کنند؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زندگی احساسی مردان هم به اندازه زنان پیچیده و غنی است اما در اغلب موارد این امر از مردان- و همچنین از زنان – پوشیده باقی می‌ماند.

با اینکه احساسات همیشه از خصوصیات زنانه به شمار می‌رود ، اما مردان هم به اندازه زنان احساساتی می‌شوند و تجربیات عاطفی مشابهی را توصیف می‌کنند. در یک بررسی در رابطه با هوش عاطفی 500 هزار فرد بالغ ، ثابت شد که هوش عاطفی مردان به اندازه زنان است. مطالعاتی که بر روی زوج‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد که مردان هم به اندازه زنان با میزان استرس همسرشان هماهنگ‌اند و به همان اندازه قادر به حمایت از آنها هستند.

مردان و زنان آه می‌کشند ، گریه می‌کنند ، شادی می‌کنند ، خشمگین می‌شوند و داد و فریاد راه می‌اندازند ، اما شیوه پردازش و ابراز احساسات در آنها متفاوت است.
دکتر کلمن، روان‌شناس و نویسنده می‌گوید: « احساسات در زندگی مردان در پشت سر و در زندگی زنان در پیش رو قرار دارند.» هورمون تستوسترون بر احساسات مردان تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود آنها بیشتر به طبقه‌بندی و تفکر منطقی بپردازند. به نظر می‌رسد زنان طبیعتاً با عواطف خود بیشتر در تماس هستند ، در حالی که مردان باید روی این قضیه کار کنند و اگر این کار را بکنند شرایط کاملا برابر می‌شود. آنها دارای روابط شادتر و زندگی سعادتمندانه‌تری خواهند بود.

چرا بسیاری از مردان از نظر احساسی ضعیف هستند؟ خوب این تقصیر مغزمردانه است. دکتر دیوید پاول، رییس مرکز بین‌المللی مطالعات سلامت می‌گوید: « سیم‌کشی مغز مردان متفاوت است.» او توضیح می‌دهد که ارتباط بین نیم‌کره چپ مغز، جایگاه منطق، و نیم‌کره راست مغز، محل عواطف و احساسات، در زنان قوی‌تر است: «ارتباط بین دو نیم‌کره در زنان شبیه یک بزرگراه است، بنابراین می‌توانند به راحتی بین دو نیم‌کره حرکت کنند. اما در مردان این ارتباط مانند یک کوره راه باریک است که باعث می‌شود دسترسی به احساسات برای ما مردها چندان آسان نباشد.»

این می‌تواند توضیحی برای نتایج 125 مورد مطالعه در فرهنگ‌های مختلف باشد: در این بررسی‌ها مشاهده شد که مردها و پسرها همواره در تفسیر پیام‌های غیرکلامی نهفته در ژست بدن، حالت صورت و لحن صدا دقت کمتری دارند.

هم‌چنین واکنش مردان نسبت به احساسات ضعیف‌تر است و زودتر هم آنها را فراموش می کنند. در آزمایشی که در دانشگاه استانفورد انجام گرفت، عکس‌هایی از صحنه‌های تکان‌دهنده یا ناراحت‌کننده باعث تحریک بخش گسترده‌تری در مغز زنان شد. پس از سه هفته، زنان در مقایسه با مردان جزییات بیشتری از این تصاویر را به خاطر داشتند. به همین صورت محققان گمان می‌کنند که یک زن ممکن است به خاطر بگو مگو یا بی‌اعتتنایی کوچکی که شوهرش مدت‌هاست فراموش کرده هم‌چنان ناراحت و عصبانی باشد.

پسرها در سن یک سالگی در مقایسه با دختران ارتباط چشمی کمتری برقرار می‌کنند و به اشیای متحرک مثل ماشین توجه بیشتری نشان می‌دهند تا چهره انسان‌ها. هم پدرها و هم مادرها با پسران‌شان کمتر در مورد عواطف و احساسات صحبت می‌کنند (به جز خشم)، و دایره لغات ذهن پسرها شامل تعداد کمتری از واژه‌های مربوط به احساسات می‌شود.

در زمین بازی- اگر نه در خانه- پسرها یاد می‌گیرند که جلوی اشک‌شان را بگیرند و ترسی از خود نشان ندهند. چهره آنها، که زمانی به اندازه دختران نشان دهنده احساس‌شان بود، با رسیدن به سنین دبستان جدی تر می‌شود.

در سنین بزرگ‌سالی مردان از کلمات کمتری استفاده می‌کنند و صحبت کردن را حداقل در جمع ابزاری برای بالا بردن موقعیت خود می‌دانند، برعکس خانم‌ها که برای نزدیکی به دیگران با آنها وارد صحبت می‌شوند. مردان حتی هنگام صحبت با دوستان‌شان هم در حال تبادل اطلاعات در مورد خرید ، ورزش، ماشین یا کامپیوتر هستند.

چرا مردان منفجر می‌شوند؟

اگر چه زنان هم به اندازه مردان عصبانی می‌شوند ، اما خشم هم‌چنان یک ویژگی مردانه به حساب می‌آید. دکتر کنث دیلیو کریستین، روان‌شناس و نویسنده می‌گوید: «خشم به این علت به وجود می‌آید که شخص به علت سرکوب کردن احساسات خودش دچار سرخوردگی شدید می‌شود با این وجود این کاری است که مردان انجام می‌دهند، چون می‌ترسند که اگر کمی به احساسات‌شان بها بدهند دیگر کنترل آن از دست‌شان خارج می‌شود. اگر شما همه ابعاد وجودتان را رشد ندهید اگر یاد نگرفته باشید که چه‌طور با احساسات‌تان کنار بیایید، تبدیل به سایه‌ای می‌شوید که فقط بخش کوچکی از شخصیت‌تان را نشان می‌دهد و طولی نمی‌کشد که این بنای سستی که از خود ساخته‌اید فرو می‌ریزد.»


[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 12:13 صبح ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

7 غذای لازم برای کاهش فشار خون

1. سبزیجات سبز

مصرف سبزیجات تازه نظیر اسفناج، گشنیز و برگ‌های شنبلیله به کاهش فشار خون کمک می‌کند. اسفناج و گشنیز منبع پتاسیم است که کمبود آن موجب فشار خون می‌شود.برگ‌های شنبلیله نه تنها به کاهش فشار خون بلکه به درمان دیابت نیز کمک می‌کند.

2. شیر بدون چربی

شیر فاقد چربی اگر در رژیم غذایی روزانه باشد یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش فشار خون است . شیر حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین D است که کمبود آن منجر به فشار خون می‌شود. برای نتیجه موثر تر بهتر است همیشه شیر گرم بنوشید. باید مطمئن باشید شیر فاقد چربی باشد ، چرا که چربی منجر به افزایش فشار خون می‌شود.

 3. گوجه فرنگی

 اگر به طور مرتب از گوجه فرنگی استفاده شود خیلی سریع به کاهش فشار خون کمک می‌کند . گوجه فرنگی سرشار از کلسیم ، منیزیم، ویتامین C ، ویتامین D و ویتامین E است. این مواد برای جلوگیری از فشار خون ضروری است.

 4. پیاز و سیر

پیاز خام و سیر می‌توانند معجزه کنند. آن‌ها از لخته شدن خون جلوگیری کرده و رگ‌های خونی را محکم می‌کنند. به گزارش نیک صالحی همچنین تأثیرات جانبی فشار خون بالا را رفع می‌کند. آن‌ها برای از بین بردن انسدادهای قلبی نیز موثرند.

 5. جو دو سر

جو دو سر می‌تواند تفاوت‌های فاحشی را در زندگی شخصی که از فشار خون بالا رنج می‌برد ایجاد کند. وقتی جو دو سر به طور مرتب در صبحانه استفاده شود ، خطر افزایش خون را کاهش می‌دهد و به تخفیف آن کمک می‌کند.

 6. غذاهای کم نمک و کم ادویه

 غذاهای کم نمک یا بدون نمک مصرف کنید. سدیم یکی از عناصری است باعث فشار خون در شریان‌ها می‌شود. از آنجا که سدیم ، ماده کلیدی در نمک است، همیشه بهتر است که از غذاهای کم نمک استفاده شود. غذاهای پر ادویه نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل اصلی فشار خون باشد.

 7. میوه‌های تازه

تمام میوه‌ها حاوی مواد معدنی ضروری و ویتامین‌هایی است که فشار خون را پایین می‌آورند. اگر شما از دیابت نیز رنج می‌برید از میوه‌هایی که سطح قند را در بدن اضافه نمی‌کنند استفاده کنید. به گزارش نیک صالحی برای مثال به مقدار زیاد سیب و یا پاپایا مصرف کنید. از آب میوه‌های طبیعی و تازه نیز می‌توان مصرف کرد. میوه‌های خشک نظیر ، بادام، کشمش و گردو نیز موثر هستند.

 به غیر از موارد ذکر شده دانه‌های گل آفتاب گردان، روغن زیتون ، آواکادو ، سبزیجات ، شکلات تلخ نیز برای نرمال کردن فشار خون کمک کننده هستند.. همچنین باید مقدار زیادی آب ، حداقل 6 تا 8 لیوان آب هر روز بنوشید. فشارهای عصبی که اولین دلیل بالا رفتن فشار خون است را می‌توانید با نوشیدن آب کاهش دهید.


[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 12:13 صبح ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

ساده ترین راه برای ابراز علاقه به همسر  www.taknaz.ir
 

قبل از هر چیز فراموش نکنید که شما و همسرتان با هم به صورت یک کل به نظر می‌رسید. نقاط ضعف و قوت شما مکمل یکدیگر می‌شود و همین‌هاست که شما را جذب یکدیگر می‌کند.

 

[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 12:12 صبح ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

سه دلیل مهم برای مصرف بروکلی

بروکلی را گیاه «سخاوتمند» می نامیم که بی کم و کاست در خدمت سلامت شماست. بروکلی از انواع سبزی و از خانواده ی کلم است که دارای خواص زیادی است. این کلم سبز رنگ خوشمزه، ضد سرطان و سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن است. توصیه می کنیم از این گیاه سبز سخاوتمند نهایت استفاده را ببرید. بروکلی و قدرت ضد سرطانی اش بروکلی متعلق به خانواده ی کلم ها است و قدرت ضد سرطانی اش نیز به همین دلیل است. باید بدانید که همه ی خانواده ی brassicace ها همین خاصیت را دارا می باشند. بروکلی از 90 درصد آب تشکیل شده و حاوی مواد مغذی فوق العاده ای است. یک عدد بروکلی کوچک به اندازه ی یک فنجان جو، فیبر و به اندازه ی دو عدد پرتقال، ویتامین c دارد. حتی می توان از برگ های بروکلی نیز استفاده کرد چون خوردنی اند. بروکلی و قدرت درمانی اش در بین گیاهان خوردنی، بروکلی مقام اول مبارزه با سرطان را به نام خود ثبت کرده است. باید بگوییم که بروکلی خاصیت ضد سرطانی اش را مدیون ترکیبات گوگردی مثل سولفورفان است و بوی آن نیز ناشی از همین ماده است. سولفورافان ژن های ما را از خطر افزایش آنزیم هایی که به بروز سرطان منجر می شود، آگاه می سازد. شما با افزایش مصرف بروکلی خطر ابتلا به سرطان سینه، ریه، معده و کولون را به نصف می رسانید. در بین گیاهان خوردنی، بروکلی مقام اول مبارزه با سرطان را به نام خود ثبت کرده است همچنین پژوهش های متعدد نشان داده است که سولفورافان می تواند با باکتری هایی که باعث زخم معده می شوند مقابله کند. نکته جالب توجه این است که بروکلی غیر لبنی کلسیم و پتاسیم بوده و برای استخوان ها و فشار خون بسیار مفید است. ویتامین c و بتاکاروتن موجود در بروکلی از بروز آب مروارید در چشم ها پیشگیری به عمل می آورد. این آنتی اکسیدان ها همچنین از سلول های مغزی در برابر حمله ی رادیکال های آزادی که به حافظه آسیب می زند، حافظت می کند. بروکلی و مواد مغذی آن در هنگام مصرف، گل و ساقه ی بروکلی را به مدت سه الی پنج دقیقه بخار پز کنید. برای پخت بروکلی از آب زیادی استفاده نکنید زیرا مواد مغذی آن در آب زیاد از بین می رود. گل های بروکلی دارای بیشترین میزان بتاکاروتن هستند، اگر شما ساقه ی این گیاه را هم دوست دارید می توانید با خیال راحت از آن میل کنید زیرا ساقه ی بروکلی نیز حاوی مواد مغذی فراوانی است. ارزش غذایی نصف فنجان بروکلی پخته برابر با یک وعده سبزیجات است. موقع خرید، بروکلی های سبز تیره، بنفش یا آبی کم رنگ را انتخاب کنید که بیشترین میزان بتاکاروتن و ویتامین c را دارد. از مصرف ساقه های خیلی نرم و یا گل های زرد صرف نظر کنید زیرا این گونه بروکلی ها خراب هستند.


[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:54 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 67305