قالب وبلاگ


http://zendegi4u.ParsiBlog.com
 
لینک دوستان

 

درمان با عسل و دارچین

ترکیب عسل و دارچین قرن‌هاست که به‌عنوان یک روش درمانی، هم در طب سنتی شرقی و هم در طب سنتی غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دارچین یکی از قدیمی‌ترین انواع ادویه شناخته شده توسط بشر است و شهرت عسل نیز از زمانی که تاریخ آغاز شده است، وجود داشته و وجود خواهد داشت؛ 2 ماده‌ای که با خواص شفادهنده منحصر به فرد خود، زمان زیادی است که به‌عنوان یک درمان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسانس دارچین و آنزیم عسل، غذاهایی ضد‌میکروبی هستند که از رشد باکتری و قارچ جلوگیری به عمل می‌آورند.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:48 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

 

اینکه در زندگی زناشویی، موفق نیستید بخاطر شانس و اقبال تان نیست. گناه زندگی تان را به گردن سرنوشت و تقدیر نیندازید. اگر زندگی زناشویی تان آنگونه که تصور می کردید پیش نمی رود باید به دنبال علت مشکلات باشید و راه رسیدن به یک زندگی خوب را یاد بگیرید. هم شما و هم همسرتان باید لوازم رسیدن به یک زندگی موفق و شاد را بشناسید و طبق یک الگوی درست و هماهنگ در زندگی پیش بروید. واقع بین باشید و اگر پیش از ازدواج تصورات رویایی از ازدواج داشته اید آنها را کنار بگذارید و زندگی واقعی تان را شروع کنید. اگر زندگی زناشویی تان را تازه شروع کرده اید اما احساس می کنید زندگی خوبی نخواهید داشت و یا اگر سال ها است که ازدواج کرده اید و همچنان از زندگی زناشویی تان ناراضی هستید نباید تسلیم این نوع زندگی شوید و باید برای تغییر آن تلاش کنید. از ازدواج های موفق الگو بگیرید و برای بهبود رابطه خودتان از آنها استفاده کنید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:48 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

 

هفت نشانه‌ای که زنان نادیده می‌گیرند

علایم حمله قلبی بین زنان و مردان مشترک نیست. دکتر ماریان لگاتو از دانشگاه کلمبیای نیویورک معتقد است: درد در قفسه سینه پیش از سکته‌ قلبی بیشتر در مردان دیده شده است.

بررسی محققان نشان داده 43 درصد از زنانی که سکته قلبی می‌کنند دردی در قفسه سینه نداشته‌اند. همچنین زنان به دلیل آنکه کمتر از مردان به پزشک مراجعه می‌کنند به مرگ نزدیک‌تر هستند. این در حالی است که شانس زنده ماندن یک ساعت اول پس از سکته قلبی 50 درصد و در 3 ساعت اول 23 درصد است.
دکتر لگاتو می‌گوید: اگر هر کدام از علایم زیر را دارید به سرعت به پزشک مراجعه کنید. خستگی 71 درصد از زنان چند هفته پیش از سکته قلبی به شدت احساس خستگی می‌کنند.

 

درد به جای درد شدید در قفسه سینه درد کمی در شانه، گردن، پشت و فک احساس می‌کنند.

عرق ریختن ممکن است بدون دلیل خاصی خیس عرق شوند و صورت‌شان رنگ پریده و زرد شود.

سرگیجه و استفراغ زنان معمولا حین حمله قلبی استفراغ می‌کنند و از حال می‌روند.

تنگی نفس تقریبا 58 درصد زنان پیش از حمله قلبی تپش قلبی و تنگی نفس دارند و نمی‌توانند به یک گفت‌وگوی ساده ادامه بدهند.

بی‌خوابی زنان پیش از حمله قلبی کم‌خواب می‌شوند.

دلشوره و اضطراب زنان پیش از حمله قلبی دلشوره دارند و مرگ را حس می‌کنند. باید به غریزه‌شان اعتماد و سریع به پزشک مراجعه کنند.


[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:48 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

 

5 گناهی که پرده‌ عصمت را می درند!

امام صادق علیه السلام فرمود: «غیبت [کسی را] نکن و پشت سر کسی حرف نزن که پشت سرت حرف زده می‌شود [و عیبت بیان می‌شود]. چاه مکن بهر کسی که خود در آن خواهی افتاد، همان‌گونه که جزا می‌دهی [و برخورد می‌کنی] جزا داده خواهی شد.»

حضرت زین العابدین علیه السلام در ضمن حدیث مفصلی که به آثار مختلف گناهان می پردازد یکی از اثرات گناه را پاره شدن پردها بر می شمارد و می‌فرماید: «وَ الذُّنُوبُ الَّتِی تَهْتِک الْعِصَم؛1 گناهانی که پرده‌ها را می‌درد، [عبارت است از]» :
1. شراب‌خواری
«شُرْبُ الْخَمْرِ؛ نوشیدن شراب [یکی از گناهانی است که پرده‌ها را می‌درد.]»

قرآن کریم درباره زیان شراب‌خواری می‌فرماید: «یسْئَلُونَک عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ قُلْ فیهِما إِثْمٌ کبیرٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُما أَکبَرُ مِنْ نَفْعِهِما»؛2 «درباره شراب و قمار از تو س?ال می‌کنند، بگو: در آنها گناه بزرگی است و منافعی [از نظر مادی] برای مردم در بردارند، [ولی] گناه آنها از نفع آنها بیش تر است.»
این آیه نشان می‌دهد که شراب و شراب‌خواری هم منافعی دارد و هم زیانهای زیادی دارد که علوم و تجربه بشری نیز امروزه به بعضی از آنها دست یافته‌اند که به نمونه‌هایی اشاره می‌شود:

1- کوتاهی عمر و زیان جسمی

یکی از اثرهای زیانبار شراب‌خواری، کوتاهی عمر است. آمارها نشان می‌دهد که حدّ متوسط عمر معتادان به الکل در حدود 35 الی 50 سال است و تجربیات کمپانیهای بیمه عمر نیز نشان می‌دهد که عمر معتادان به الکل نسبت به دیگران 25 الی 30 درصد کم‌تر است.3

2- تأثیر در نسل و اولاد

اگر هنگام تولید مثل و انعقاد نطفه، نطفه مرد مسموم باشد،‌ تمام سلولهای بدن او مسموم بوده و از این نطفه مسموم و علیل، جنین ناقص و علیل به وجود می‌آید که این مسمومیت بیشتر از ناحیه شراب‌خواری و اعتیاد به وجود می‌آید؛ پس در هنگام مسمومیت، خصوصاً ‍ مستی، باید از تولید مثل و جماع با زن خودداری کرد.4

به این آمار نیز توجه شود:

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:47 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

8 روش ساده برای رسیدن به آرامش در 30 ثانیه

- به سوپر مارکت بروید و یک سبد پر از میوه و سبزیجات تازه بخرید.
- ورزش کنید.
- در یک محل ساکت نشسته و عمیق نفس بکشید.
- مثبت باشید.
آهان ؛ سرتان برای مثبت اندیشیدن زیادی شلوغ است؟
پس با بکار بردن روش های زیر تنها در 30 ثانیه احساسی بهتر داشته باشید.
نفس بکشید. 70 درصد انرژی ما بخاطر تنفس نادرست هدر می رود. دستتان را روی دسته صندلی که نشسته اید بگذارید و راحت بنشینید. روی دم و بازدم تان تمرکز کنید. 30 ثانیه تنفس درست به شما احساس راحتی و آرامش بیشتری خواهد داد.
جملات کوتاه مثبت: یک جمله کوتاه مثبت انتخاب کرده و در این 30 ثانیه آن را برای خود تکرار کنید. جملاتی نظیر : من کامل هستم من عالی هستم بعد از 30 ثانیه تاثیر شگفت آور آن را روی خود احساس می کنید.
عضلات خود را بکشید: بایستید و عضلات تان را برای 30 ثانیه به سمت آسمان بکشید.
لبخند بزنید. خندیدن صدها عضله صورت شما را آرام می کند و احساس استرس را در شما از بین می برد.
آب بنوشید. 75درصد از مغز شما آب است. اگر بدن شما احساس کم آبی کند نمی تواند بدرستی فکر کند. پس اگر استرس دارید ابتدا قبل از انجام هر کاری یک لیوان آب بنوشید.
برقصید. گوشی هدفون تان را بگوش گذاشته و یک آهنگ شاد انتخاب کنید و کمی با آن برقصید.
هیچ کاری انجام ندهید. فقط بنشینید و به جایی خیره شوید. یه شیشه یا موزائیک کف اتاق. فقط مطمئن باشید که هیچ کاری انجام نمیدهید.
از همین الان شروع کنید.


[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:47 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

 

پنج سؤال زنان ازسلامت جنسی
 

واژن زنان به طور طبیعی ترشح شفاف یا اندکی کدر و بی‌بو دارد که پوست را آزار نمی‌دهد. معمولا در طول چرخه قاعدگی طبیعی، میزان و قوام این ترشح تغییر می‌کند. در زمانی از ماه ممکن است اندکی ترشح بسیار رقیق یا آبکی وجود داشته باشد و در زمانی دیگر ترشح بسیار غلیظ‌‌‌‌‌تر شود. همه این انواع ترشحات طبیعی هستند.

اما اگر ترشح واژن بودار، سوزاننده یا تحریک‌کننده باشد، غیرطبیعی است. این تحریک‌ گاهی به صورت خارش، سوزش یا هر دوی آنها خود را نشان می‌دهد. خارش ممکن است در هر زمانی از روز بروز کند اما در اغلب موارد در شب‌ها آزاردهنده است. این علایم در اغلب موارد با نزدیکی جنسی بدتر می‌شود. در صورتی که میزان، رنگ یا بوی ترشحات واژن تغییر کرد به متخصص زنان‌ مراجعه کنید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:46 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

یک متخصص ژاپنی موفق شده است نحوه مشاهده دنیا در چشمان افراد کور رنگ را به تصویر بکشد.

به گزارش ایسنا، از مدت ها قبل فرضیه کور رنگ بودن «ون گوگ» نقاش سرشناس هلندی با توجه به نوع رنگ هایی که این هنرمند در آثار خود استفاده کرده بود، مطرح شد.

اما «کازنوری اسد» متخصص بینایی و علم رنگ با مشاهده آثار این هنرمند در زیر نور فیلتر شده متوجه دلیل مطرح شدن فرضیه کور رنگی «ون گوگ» شد؛ وی در نشست مشکلات دید در هوکایدو ژاپن اعلام کرد که مشاهده این آثار در یک اتاق روشن باعث تداعی احساس کور رنگی در افراد می شود.

این متخصص با استفاده از طیف اصلاح شده نور و لنزهای کور رنگی در این اتاق، آثار جدیدی از «ون گوگ» خلق کرده است!

در این حالت فرد دارای دید رنگی عادی، رنگ ها را مانند افراد دچار نقص در دید رنگ از جمله پروتانوپیا (فقدان رنگدانه قرمز) و دوترانوپیا (فقدان رنگدانه سبز) مشاهده می کند.

«اسد» خاطر نشان می کند: یکی از دوستان من که مبتلا به کور رنگی پروتانوپیا است متوجه تفاوت رنگی در آثار «ون گوگ» می شود، اما افراد با دید طبیعی توانایی تشخیص این تفاوت را ندارند.

قطعا این هنرمند از مشکل نقص در دید رنگ رنج می برده است و افراد دچار نقص در دید رنگ می توانند این مسأله را بهتر در آثار «ون گوگ» تشخیص دهند.

این محقق ژاپنی ابزار شبیه سازی کور رنگی را برای استفاده بر روی رایانه و تلفن همراه طراحی کرده است که امکان مشاهده دنیا از چشمان یک فرد دچار نقص در دید رنگ را برای افراد با دید طبیعی فراهم می کند.


[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:46 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

 

رازهایی بسیار جالب درمورد چهره و خصوصیات اخلاقی‌تان!!!
 

به جواب این سؤال‌ها فکر کنید و جوابتان را به خاطر داشته باشید. آخر مقاله دوباره این جواب کار داریم.شخصیت ما قبل از هر جای دیگری روی صورتمان بروز پیدا می‌کنند. حالات و تغییرات چهره، هرچند

جزئی و خفیف، پیام شفاف، سریع و کارآمدی است که می‌تواند یک زبان جهانی هم باشد، به شرطی که شما بتوانید حالات چهره‌های مختلف را تشخیص بدهید و بدانید که هر چهره‌ای چه چیزی می‌گوید. دانستن این نکات از بهترین ابزارهای برقراری ارتباط با دیگران است.
دانستن این‌که طرف مقابل چه شخصیتی دارد و چه واکنش‌های احساسی از خود نشان می‌دهد، می‌تواند نقش مهم و حیاتی در رابطه ما و آن فرد داشته باشد. اگر ما بتوانیم احساسات مردم را زود تشخیص بدهیم، بهتر می‌توانیم در موقعیت‌های مختلف با آن‌ها برخورد کنیم. مثلاً اگر ما بتوانیم تشخیص بدهیم که فردی غمگین است، شاید بتوانیم واکنش درستی نسبت به ناراحتی او نشان بدهیم.
برای فهمیدن برخی از حالات چهره نیازی به آموزش نیست، چون شناسایی آن‌ها ساده است و حتی آن‌طور که روان‌شناسان می‌گویند ما از یک توانایی ذاتی برای انجام این کار برخورداریم. داروین گفته است روزی مادری هنگام مراقبت از کودک خودش شروع به گریه کرد. کودک با این‌که هیچ‌وقت با چنین صحنه‌ای مواجه نشده بود اما جلو رفت و به عنوان همدردی روی شانه مادرش زد. بعد داروین نتیجه می‌گیرد که این کودک تا آن موقع ندیده بوده کسی گریه بکند، پس نمی‌توانسته این احساسات را یاد گرفته باشد. بنابراین تشخیص یک صورت گریان امری ذاتی و غریزی است. با این حال نکات ظریفی هم هست که توجه بیشتر به آن می‌تواند به ما در درک بهتر از چهره خودمان و دیگران کمک کند.
قبل از شروع بحث باید دو نکته را مد نظر داشت. اول این‌که همان‌طور که گفتیم چهره‌خوانی یک علم دقیق و ثابت‌شده نیست و حتی با گذراندن دروه‌های آموزشی دقیق و پیشرفته نیز نمی‌توان به‌طور قطع در مورد شخصیت و درون افراد صحبت کرد. نتایج شما در سنجش شخصیت، بستگی به تجربه، مهارت و تعداد دفعات تحلیل قبلی دارد. نکته دوم که اهمیت بسیار زیادی هم دارد این‌که چهره را باید به طور کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و تا رسیدن به همه حقایق، از قضاوت‌های شتابزده اجتناب کنید. با به یاد داشتن این نکات می‌‌توانید قبل از صحبت کردن با افراد تا حدی متوجه شخصیت آن‌ها شوید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:46 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

 

اینکه در زندگی زناشویی، موفق نیستید بخاطر شانس و اقبال تان نیست. گناه زندگی تان را به گردن سرنوشت و تقدیر نیندازید. اگر زندگی زناشویی تان آنگونه که تصور می کردید پیش نمی رود باید به دنبال علت مشکلات باشید و راه رسیدن به یک زندگی خوب را یاد بگیرید. هم شما و هم همسرتان باید لوازم رسیدن به یک زندگی موفق و شاد را بشناسید و طبق یک الگوی درست و هماهنگ در زندگی پیش بروید. واقع بین باشید و اگر پیش از ازدواج تصورات رویایی از ازدواج داشته اید آنها را کنار بگذارید و زندگی واقعی تان را شروع کنید. اگر زندگی زناشویی تان را تازه شروع کرده اید اما احساس می کنید زندگی خوبی نخواهید داشت و یا اگر سال ها است که ازدواج کرده اید و همچنان از زندگی زناشویی تان ناراضی هستید نباید تسلیم این نوع زندگی شوید و باید برای تغییر آن تلاش کنید. از ازدواج های موفق الگو بگیرید و برای بهبود رابطه خودتان از آنها استفاده کنید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:45 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

 

پرسشنامه:از دنیای درونی همسرتان چه می‌دانید؟

به این پرسشنامه پاسخ دهید/ از دنیای درونی همسرتان چه می‌دانید؟

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/19 ] [ 10:33 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 67465