قالب وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://zendegi4u.ParsiBlog.com
 
لینک دوستان

شلیل و خواص مفید آن

شلیل که شباهت زیادی به هلو دارد چیزی در حدود 2000 سال پیش از کشور چین نشأت گرفته است.
95 درصد شلیل های رشد یافته در ایالات متحده در کالیفرنیا پرورش می یابند.
بیش از 150 وارتیه ی مختلف از شلیل وجود دارد که از دو وارتیه ی اصلی به وجود آمده اند؛ clingstone و freestone.
برخی شلیل ها به رنگ سبز و برخی دیگر به رنگ های زرد و قرمز و نارنجی است.


ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:54 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

با یک نگاه بفهمید او چه خصوصیاتی دارد!

چهره‌خوانی هنری کهن است که در سراسر جهان شناخته شده و اولین چیزی که در یک چهره توجه شما را جلب می‌کند تقارن نداشتن صورت‌هاست. اجزای مختلف چهره‌ نمایانگر شخصیت فردی و اجتماعی شماست.

چانه: در چهره‌شناسی، چانه نشان‌دهنده صفاتی از جمله قاطعیت، رقابت‌جویی و پرخاشگری است. اگر چانه‌ای بزرگ و برجسته دارید یعنی صفاتی از جمله قاطعیت، رقابت‌جویی و پرخاشگری جزو خصوصیات شماست. اگر چانه‌ای کوچک دارید فردی آرام و صلح‌طلب هستید.

گونه‌ای کشیده و برجسته: به محض این‌که وارد جمعی می‌شوید تمام نگاه‌ها به سمت شما خیره خواهد شد این گونه‌ها، گونه‌های سینمایی نام دارند.

پیشانی بیرون زده: نشانگر تخیل‌گرا بودن و ابتکار در زندگی شخصی شماست.
پیشانی که به سمت عقب شیب دارد: نشانگر حافظه قوی و واکنش سریع به اعمال است.
پیشانی صاف: نشانگر تصمیم‌گیری فی‌البداهه و پذیرای عقاید جدید و متفاوت است.
برجستگی گوشتی بین ابروها: نشانگر اراده قوی، راسخ و همت در انجام امور زندگی است.
برآمدگی استخوانی بالای ابرو: نشانگر احترام به قوانین و مقررات است.

ابروهای پرپشت: نشانه داشتن تفکر مبهم است و این افراد بیشتر شنونده هستند تا این‌که اطلاعاتی به دیگران بدهند.
ابروهای پیوسته: نشانه داشتن تفکر دائم بوده و این افراد در استراحت مشکل دارند.
ابروکمانی: ارتباط خوب با مردم، یادگیری با مثال‌های کاربردی.
ابروهای صاف: برخورد منطقی با امور.
ابروی هشتی: ریاست‌طلبی، درستکاری.

بینی: دقیقا در وسط صورت قرار گرفته و مهم‌ترین عضو است و اولین ورودی برای دریافت انرژی است.
بینی بزرگ: حس ریاست و علاقه به ایجاد تحول.
بینی بلند: نیاز به تسلط بر محیط کار.
بینی کوتاه: توان پایان دادن به کارها و سخت‌کوش.
بینی بلند و صاف: (در نیم‌رخ انحنایی روی بینی دیده نمی‌شود) شیوه کار منطقی و برنامه‌ریزی بلندمدت.
بینی مقعر: (در نیم‌رخ تورفتگی روی بینی دیده می‌شود) شیوه کار احساساتی، نیاز به قدردانی از زحمات.
بینی که (پره‌های باز و عریض دارد): حمایت از عزیزان و نزدیکان بامحبت، تلاش برای موفقیت خانواده.
بینی کوچک: مستقل و حمایت کم از اطرافیان.
بینی سربالا: اعمال صحبت‌های نسنجیده، شنونده خوب.
بینی نوک‌پهن: (نوک بینی پهن و گوشتی) کسب امنیت مالی، مال‌اندوزی.
بینی با نوک گرد: هنردوست و زیبایی‌طلب.
بینی با نوک نازک: ولخرج.


[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:54 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

به محض پایان هیجانات مقدمات و مراسم ازدواج، افکار و نگرانی های مبهم در ذهن داماد، برای چگونگی شروع زندگی مشترک خود، موج می زند، افکاری چون، "خوب، از حالا به بعد من و همسرم باید با هم باشیم و بچه دار شویم و تا دم مرگ با هم زندگی کنیم؟!

حقیقت این است که آنها براحتی نمی توانند تمامی تعهدات، مسئولیتها و وظایف یک زندگی را به دوش بکشند و برای خو گرفتن به این نوع زندگی جدید، از چهار مرحله می گذرند تا بتوانند بر این مسئله چیره شوند:

مرحله اول: زندگی شیرین و رویایی
این مدت نهایتاً یک یا دو سال ابتدایی شروع زندگیست، همسر این آقای داماد، شیرین ترین خاطرات را پشت سر می گذارد، البته این مسئله بطور عام صحت ندارد و به عنوان یک قانون نیست، چرا که برخی زوجها این دوران را در زمان کمتر و برخی دیگر تا مدّتها در این حالت باقی می مانند، در این دوره مرد با نمایش نقش اصلی در زندگی و حکم سرپرستی و حمایت از همسر خود و القاء جملاتی چون، من آقای خانه هستم و تو همسر منی! خود را نشان می دهد، همسر جوان وی از این احساسات عاشقانه و دلنشین لذت می برد تا وقتی که اولین بچه آنها به دنیا می آید.

مرحله دوم : شروع مشکلات اولیه
در این زمان که حدود 2 الی 3 سال بعد از شروع زندگی ایجاد می شود، مرد احساس می کند، که همسر وی مثل یک یاغی! تمام اختیارات، کنترل و آزادی شخصی او را تصاحب کرده است و تمام زمان و زندگیش تحت دستورات و حمایت از همسرش پیش می رود. در اینجاست که وی برای اثبات و ثبات آزادی خود دم ناسازگاری را با بی احترامی به همسر، بهانه جویی و ... آغاز می کند. روانشناسان به این مرحله، بحران سال سوم می گویند، او با گفتار و رفتارهای مخفیانه، پایه و اساس زندگی خود را رو به فروپاشی سوق می دهد.

مرحله سوم: جنگ و فرار از خانه!
در این مرحله، مرد با بحث های مکرر و بی دلیل، پرخاشگری و محکوم کردن همسرخود، خانه را تبدیل به میدان جنگ می کند، در بیشتر مواقع دائما برای اثبات آزادی خود، در پی عشق و زندگی جدیدی می گردد، او در این مرحله تشنه آزادیست، البته باز هم تاکید می کنیم که این مسئله تنها وقتی زندگی را رو به ویرانی می کشاند که زوجین، هر دو بر اختلافات دامن زنده و هیچ یک، قدمی برای صبوری و اصلاح یکدیگر پیش نمی برند، در این میان اگر بچه ای داشته باشند، این ناهنجاری های محیط خانواده او را آزار می دهد.
برخی از شوهران تنها این حالات را بی منظور و تنها برای بهانه گیری نشان می دهند، در حالی که براستی قصد ترک خانواده خود را ندارد، اما دریغ از آن که دیگر آن اعتماد سابق را در کانون خانواده ندارند و همواره با اتهامات و افکاری که خود او، باعث شکل گیری آنها در ذهن همسر خود شده اند، روبرو می شوتد، در بیشتر مواقع، یکی از پایه های نابودی کانون خانواده، همین رفتار است.

مرحله چهارم: زندگی دوباره شیرین می شود!
متأسفانه پس از سپری کردن این مراحل است که مرد با نشستن گرد پیری بر موهای خود، سرانجام می فهمد که همسر خود که در ابتدای جوانی با انداختن حلقه و سوگند برای تداوم عشق و زندگی مشترک برگزیده است، بهترین زن دنیاست!! وی با احساس حقارت و فروتنی، از ته دل به دنبال عشق دیرینه خود می گردد و در صدد این است که دوباره همان وظایف و مسئولیتهای ابتدای زندگی مشترک خود را حتی بیشتر، اتخاد کند و یک جو سالم و ایده آل را در زندگی برپا کند، بهترین دوران وقتیست که با بزرگ شدن فرزندان و دیدن نوه های خود، سالهاست که در شادمانی و خوشبختی زندگی خود را ادامه داده اند.

در آخر باز هم تأکید می کنیم که تمامی مردان کم و بیش این مراحل را سپری کرده اند، و این مراحل شاید 100% برای همه ی آنها صحت نداشته باشد.


[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:54 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

سرگرمی,طنز خنده دار, تفاوت زنان و مردان

سالگرد ازدواج

زن :عزیزم امیدوارم همیشه عاشق بمانیم وشمع زندگیمان نورانی باشد.

مرد: عزیزم کی نوبت کیک می شه؟

 

روز زن

زن : عزیزم مهم نیست هیچ هدیه ای برام نخریدی یک بوس کافیه. مرد: خوشحالم تو رو انتخاب کردم آشپزی تو عالیه عزیزم (شام چی داریم؟)

 

روز مرد

زن: وای عزیزم اصلا قابلتو نداره کاش می تونستم هدیه بهتری بگیرم.

مرد: حالا اشکال نداره عزیزم سال دیگه جبران می کنی (چه بوی غذایی می یاد)

 

40 روز بعد از تولد بچه

زن:وای مامانی? بازم گرسنه هستی (عزیزم شیر خشک بچه رو ندیدی؟)

مرد با دهان پر: نه عزیزم ندیدم , راستی عزیزم شیر خشک چرا اینقدر خوشمزه است؟

 

40 سال بعد

زن: عزیزم شمع زندگیمون داره بی فروغ میشه ما پیر شدیم.

مرد: یعنی دیگه کیک نخوریم؟

 

2 ثانیه قبل از مرگ

زن: عزیزم همیشه دوستت داشتم.

مرد: گشنمه.

 

وصیت نامه

زن: کاش مجال بیشتری بود تا درمیان عزیزانم می بودم ونثارشان می کردم تمام زندگی ام را!!

مرد:شب هفتم قرمه سبزی بدید.

 

اون دنیا

زن خطاب به فرشته ی مسئول: خواهش می کنم ما را از هم جدانکنید , نه نه عزیزم , خدایا به خاطر من…

(((وسر انجام موافقت می شه مرد از جهنم بره بهشت )))

مرد: خطاب به دربان جهنم: حالا توی بهشت شام چی میدن؟


[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:53 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

آیا می‌دانید مواد غذایی وجود دارد که می‌تواند به برنزه شدن پوست شما کمک کند بدون اینکه خودتان را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهید؟
به گزارش تبیان، خیلی از خانم‌ها و آقایان دوست دارند پوستشان برنزه و طلایی شود؛ برای همین خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا رنگ پوستشان کمی تغییر کرده و برنزه شود.

بعضی‌ها خودشان را زیر نور آفتاب کباب می‌کنند برخی دیگر خود را به سولاریم می‌سپارند که در هر حال برای پوست خطراتی دارد؛ واقعیت این است که اشعه‌های ماورای بنفش برای پوست مضر است؛ اینکه با رعایت اصول و به مدت زمان کوتاهی آفتاب بگیرید بد نیست اما اگر بدون استفاده از کرم‌های مناسب و طولانی مدت زیر آفتاب دراز بکشید باید بدانید که پوستتان را در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌دهید.

آیا می‌دانید مواد غذایی‌ نیز وجود دارد که می‌تواند به برنزه شدن پوست شما کمک کند بدون اینکه خودتان را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهید؟ برای آشنایی با این مواد غذایی با ما همراه شوید.

شاید برایتان شگفت آور باشد که بدانید ویتامین C برنزه شدن پوست را به تأخیر می‌اندازد؛ افرادی که مرکباتی مثل پرتقال و لیموترش زیادی مصرف می‌کنند باید بدانند که طلایی شدن پوستتان به این زودی‌ها تحقق نخواهد یافت؛ برای همین توصیه می‌کنیم اگر قصد برنزه شدن دارید مصرف مرکبات، جعفری، شاهی و مواد غذایی سرشار از ویتامین C را محدودتر کنید.

برای این که پوستتان راحت‌تر برنزه و طلایی شود مواد غذایی سرشار از ویتامین A را در اولویت برنامه‌ غذایی‌تان قرار دهید؛ در بین میوه‌ها انبه رکورددار ویتامین A است؛ علاوه بر انبه، هلو، طالبی و انواع ماهی‌ها نیز به شما کمک خواهد کرد تا زودتر به هدفتان برسید؛ اگر می‌خواهید زودتر برنزه شوید تغییراتی در عادت‌های غذایی‌تان بدهید و مواد غذایی زیر را دریابید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:53 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

چکار کنم بعد از خوردن غذا احساس پری و سوءهاضمه نداشته باشم

چرا بعد از غذا خوابمان می‌گیرد؟
اینکه چرا بعد از غذا خوردن، حالت خواب‌آلودگی به ما دست می‌دهد، موضوع خیلی پیچیده‌ای نیست. بعد از صرف وعده غذایی، جریان خون بیشتری به سمت دستگاه گوارش جاری می‌شود تا عمل جذب صورت گیرد. به همین دلیل، ممکن است حالت خواب‌آلودگی و کسالت به ما دست دهد...

نکته‌ای که در این زمینه اهمیت دارد، آن است که اگر بعد از خوردن غذا لم بدهید یا به حالت طاق‌باز بخوابید، معده پر از غذا روی لوزالمعده فشار وارد می‌کند و باعث کاهش خون‌رسانی به لوزالمعده و کاهش ترشح انسولین می‌شود و به همین دلیل است که بعد از خوردن غذا و لم دادن احساس پری و سوءهاضمه به فرد دست می‌دهد.

در بیماران مبتلا به دیابت هم لم دادن پس از صرف غذا باعث می‌شود میزان قندخون، بیش از پیش، افزایش یابد و کنترل دیابت به هم بریزد. بنابراین بهتر است حجم غذای خورده‌شده زیاد نباشد و فرد بعد از صرف غذا در حالت لمیده و خواب قرار نگیرد. حتما می‌پرسید پس بهتر است چه کار کنیم؟

در پاسخ به این پرسش باید بگویم که بهترین کار پس از صرف غذا پیاده‌روی است تا ترشح انسولین به بهترین نحو انجام ‌شده و میزان قندخون بعد از غذا سریع‌تر کاهش ‌یابد؛ زیرا همان‌طور که احتمالا می‌دانید، برای ورود قند به سلول‌های کبدی و سلول‌های دیگر بدن، حضور انسولین الزامی است.

در افراد سالم نیز به علت فشار معده پر بر لوزالمعده و اختلال در جریان خون‌رسانی، ترشح انسولین کاهش می‌یابد. در این حالت، قندخون به راحتی وارد سلول‌های بدن نمی‌شود و در نتیجه، میزان قندخون افزایش می‌یابد. بنابراین توصیه می‌شود برای اینکه هم عمل جذب غذا بهتر صورت بگیرد و هم حالت خواب‌آلودگی به شما دست ندهد، از لمیدن یا خوابیدن بعد از صرف غذا خودداری و سعی کنید فعالیت سبکی داشته باشید و ترجیحا یک ساعت بعد از غذا بخوابید تا دچار علایم ریفلاکس یا بازگشت غذا از معده به مری نشوید.

بسیاری از افراد بلافاصله بعد از صرف غذا روی کاناپه دراز می‌کشند و مشغول تماشای تلویزیون می‌شوند؛ در حالی که این عادت کاملا غلط است و در درازمدت عواقبی جبران‌ناپذیر به دنبال خواهد داشت؛ صرف‌نظر از اینکه حجم زیادی از تنقلات را نیز بعد از خوردن غذای اصلی صرف کرده و این موضوع نیز بر سنگینی‌شان خواهد افزود. پس برای جلوگیری از این خواب‌آلودگی، اول یک وعده غذایی سبک بخورید و بعدش هم یک فعالیت نسبتا ساده و سبک انجام بدهید.


[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:51 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

بیا با هم دعوا کنیم!
 

اگر تصور می کنید بیشتر وقت شما و همسرتان صرف مجادله و جر و بحث با یکدیگر می شود بهتر است که به علل این مجادلات نگاه نزدیک تر و تیزبینانه تری داشته باشید. شناخت علل این نزاعها به شما کمک می کند که خلاهای ارتباطی که با همسرتان دارید را پر کنید، نقصانهای رفتاری خود را بشناسید، حساسیتهای همسرتان را پیدا کنید و به طور کلی ......

دعوا

اگر تصور می کنید بیشتر وقت شما و همسرتان صرف مجادله و جر و بحث با یکدیگر می شود بهتر است که به علل این مجادلات نگاه نزدیک تر و تیزبینانه تری داشته باشید. شناخت علل این نزاعها به شما کمک می کند که خلاهای ارتباطی که با همسرتان دارید را پر کنید، نقصانهای رفتاری خود را بشناسید، حساسیتهای همسرتان را پیدا کنید و به طور کلی شکافهای ارتباطی که با همسرتان دارید را کشف کرده و برای اصلاح آنها تلاش کنید تا به این طریق، بارها و بارها بر سر یک مساله به دعوا و منازعه نپردازید. در حقیقت شاید مهم ترین اختلافات هم ارزش آن را ندارد که بیش از یک بار بر سر آنها دعوا و مشاجره کنید.

 

  ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:51 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

ماسکهای ویژه زیبایی پوست دست

جهت نرم کردن پوست دست، مقدار برابر گلیسیرین و گلاب را مخلوط کرده و به کار برید.
- جهت نرم و سفید کردن دست، مقدار عسل و آب لیموترش را مخلوط نموده به مدت پانزده تا بیست دقیقه روی دستها بمالید و سپس بشوئید.
- جهت نرم کردن دستهای زبر و خشن، دو عدد زرده تخم مرغ را با دو قاشق چای خوری روغن بادام شیرین به همراه بیست و پنج گرم گلاب و بیست و شش قطره تنتور ساده بنژوان مخلوط کرده و دستها را آغشته نمایید و با یک دستکش نخی بپوشانید و پس از چند ساعت بشوئید. (یک تا دو بار در ماه)
- جهت نرم کردن دستهای خشن و تیره میتوان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد.


[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:51 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]


 


 
برخی میگویند بنای ازدواج در بهشت گذاشته شده و ما در این دنیا تنها منتظریم تا فرد مورد نظر به زندگیمان وارد شود. اما آیا ممکن است شخصی که بیشتر از همه متناسب ماست، قبل از ما به دنیا بیاید؟ آیا هنگامی که مردی با خانمی بزرگ‌تر از خودش آشنا می‌شود، ازدواج با وی صحیح است؟ این سوال فکر مردان زیادی را به خود درگیر کرده است.


ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:50 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]

 

عادات مثبت و منفی درکار

اگر در دنیای کار تازه وارد باشید مطمئنا مشتاق هستید که هر چه زودتر مهارت‌ها و دانشتان را ارائه دهید. با چند عادت کاری مؤثر و کارآمد می‌توانید بهره‌وریتان را افزوده و با مستمر و مصر بودن امکان موفقیت را افزایش دهید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/11/23 ] [ 11:50 عصر ] [ بهزاد 561 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 67367